woensdag 19 maart 2008

Zaterdag15 maart Braamspunt

Na de viering zijn we met de taxi richting Leonsberg vertrokken. Hier hebben we een bootje kunnen strikken dat ons voor een prijsje naar Braamspunt bracht. Het was een klein uurtje varen en het was werkelijk de moeite, het is echt een PUNT.Langs de ene kant heb je rivier, en langs de andere kant oceaan. Je ziet het water echt veranderen van kleur. Wij zijn natuurlijk aan de kant van de oceaan gaan zwemmen, maar we waren er al redelijk snel uit omdat we bang waren voor de vissen met grote tanden…Na het lekker verbranden in de zon met een “Chillerke” (soort limoenbier) zijn we onder een boom gaan “chillen” tussen de Nederlandse stagiaires (mannelijke stagiaires zijn hier amper).Door de felle warmte konden de vissen ons niet meer veel schelen en zijn we nog wat gaan zwemmen.
Tenenbijters...
Surinaamse zeehond...









De terugweg zorgde voor één van de mooiste dingen die ik ooit gezien/gevoeld heb.Toen we met z’n drietjes in het bootje zaten (bij zonsondergang…) zag ik plots een dolfijn letterlijk uit het water springen.Toen ik naar de bootman riep is hij gestopt en bleek dat we met ons houten bootje in het midden van een dolfijnenschool zaten!
Rondom de boot zag je overal dolfijnen zwemmen en met het hoofd uit water komen.
Ze zwommen echt VLAKBIJ de boot waardoor je ze echt kon horen ademen.
Het gaf echt een “thrill” om overal rond je dolfijnen in de vrije natuur te zien zwemmen. Ik ben er zeker van dat ik dit nooit in m’n leven ga vergeten.