zaterdag 1 maart 2008

blogbericht 1 maart

hellow,

Vorig weekend zijn we op jungle trip geweest.
De Jungle trip was zeer goed, we hebben; apen, een (3M lange!) wurgslang, gifkikkers, vleermuizen,piranhia’s,kreeften,krabben, 90cm lange roofvissen, papegaaien, vliegvisjes, toekan’s , hagedissen, en een kooraalslang gezien!
Het is echt raar om al deze dieren “niet achter een kooi” te zien.
De wurgslang was echt griezelig omdat we net door het riviertje waren gewandeld, en ze dan pas hadden opgemerkt… we hadden dus met 1 iemand minder kunnen zijn J
Ook zijn we vele mooie watervallen en kreken gaan bezichtigen.
Ik was echt overdonderd door het grote meer aan brownsberg waar je echt duizenden bomen met hun toppen uit het water ziet steken.(gebied dat men vroeger heeft laten onderlopen voor stuwdam)
Het heenrijden naar Stone Island was met een oud Renault busje met enkele sofa’s in gezet (zonder nummerplaten, uitlaatpijp er onderweg af gevallen en in gang te duwen..)
Aan dit meer hebben we overnacht in hangmatten.
De berg hebben we beklommen met een Toyota Hilux pick up en een Ford Bronco 2!

Maandag ben ik dan gaan observeren en heb ik ook de “ochtendmis” in de klas bijgewoond (bidden en liederen zingen..)
Het enige wat de leerlingen voor PO hebben is een eigen potlood…
De lk. komt de klas binnen en zegt; “vandaag mogen jullie tekenen over het binnenland”
Dat is hier een gewone PO les.

Dinsdag ben ik dan naar Mongoe (in Marrowijne) vertrokken, waar ik tot vrijdag heb meegewerkt aan het kinderboekenfestival.Het was zeer vermoeiend maar wel leuk om met de kinderen te werken. (van 3 tot +-14 jaar)
Ik en Joy stonden in de Workshop “muurschilderingen”, en het thema was “communicatie”.
Ik moest overnachten in een huisje met 8 vrouwen, wat dus maakte dat de badkamer full time bezet was.. J
(Ik had een schommelbank voor m’n deur!)

Gisteren zijn we met z’n allen naar Broki geweest, dit is een leuke bar met een steiger, hangmatten, houten ligstoelen en cocktails…J
Vandaag ga ik nog wat voor school werken, en vanavond naar een reggae concert met de guys (en pizza eten natuurlijk).
Morgen gaan we naar de kolakreek, een indianendorp bezoeken en vogels spotten in de jungle.
En dan begin ik maandag weer aan een drukke schoolweek.

Hoewel ik hier heel graag ben begin ik het “Bikeeuu” en het me den hoop weggaan in Belgie wel te missen.Later!